Motvind


Idag var jag och utmanade ödet i alperna här i Österrike , hehe det var en upplevelse.
Vi åkte till ett "mindre ställe" sa dom , mindre ställe är då tre sittliftar och tusen andra slags liftar.
Backarna var sjukt svåra , och jag har ju inte åkt sen jag var 15 haha !
Jag började känna tveket komma redan på uthyrningen  idioten ger mig så gamla pjäxor så det ser ut som att det ska gå sönder , jag hyrde modernare pjäxor som nioåring i Sverige hehe nice.
Får på mig stinkskon iallafall och sticker till backen för att dra en repa MEN !
Man kan ju lätt säga att en blå backe här är en röd i Sverige.
Så himla högt upp man kommer, tog en sittlift som tog 15 min att åka , kom upp på 3000 meter !
Var så rädd när vi råkade ta fel backe , hamnade i en röd backe som är som en svart svensk backe , men när man väl har börjat kan man ju inte sluta , så jag sa högt för mig själv hela tiden : Skidor är fan skitkul , det är bara roligt om och om igen tills jag kom ner utan att trilla HA HA ! hehe
Nu ska jag snart på filmkväll , ska bli skönt att ta igen sig efter dagen , men en riktigt kul upplevelse iallafall !
Skriver senare !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0