Karin goes Vienna

Hallo
Long time no see , I know , jag har inte bloggat på typ två månader men det har haft sina anlednignar. Först så hade jag så himla mycket annat att tänka på sen försvann min usb kabel till kameran och jag tycker det är så himla segt att blogga om man inte kan lägga upp mycket bilder haha.
Whatever , de flesta vet nog redan det men jag bor inte kvar i Skottland längre. Jag flyttade till Österrike i November. Anledningen var väl att jag trivdes så bra när jag var här hela sommaren och att jag inte tycker att skolan i Skottland är det ultimata för mig.
Vet inte om ni känt så men ibland så kommer jag på mig själv med att göra något bara för det känns som att jag måste. Så var det för mig att bo i Skottland. Jag fortsatte varje dag för att jag inte ville känna mig som en quiter.
Sen så har jag alltid haft någon ide om att tjäna pengar och tyvärr är inte dansyrket något bra val då. Jag fick typ skräckbilder av mig själv som 30 åring arbetslös med studielån eller något sånt haha.
Precis efter att jag hoppat av så gick det utför i Sverige med , en av mina allra bästa vänner dog av lungcancer tre dagar innan jag skulle komma hem till henne. Så det var riktigt skit.
Så jag har absolut inte haft en tanke på vad skolan i Skottland tyckte om att jag inte kom dit igen (Speciellt skrivet för den som skrev till mig och undrade)
Ja iallafall , nu bor jag in this city !
Jag bor i min mosters hus , hon har 5 sovrum sen kök vardagsrum matrum ja allt sånt så plats finns det ju.

Var tvungen att ta ganska många bilder för att få med hela huset , sen går det runt ett hörn med så lite klurigt hehe. Rummet med stjärnor i är mitt då =)

Jag bor 5 min walk ifrån the city.

Så vad gör jag här då?
Jag läser tyska på halvtid. Tre timmar om dagen befinner jag mig mitt inne i wien city och läser deutch haha, det är sjukligt svår grammatik måste jag medge.
Annars befinner jag mig på gymmet eller på shoppinggatorna ;) Kommer nog blogga en hel del om mode framöver för det är riktigt bra här!
Snart blir det insökning till universitetet får vi se hur det går , håller tummarna som fan !
Annars vad jag kan säga om staden jag bor i , den ligger lite utanför Wien och det är väl här överklassen har samlats haha. det kryllar av äckligt rika människor här , ska ut och plåta lite snart så att ni kan se själva vilka palats folk bor i här. Mitt gym till ex. Kommer massa äldre damer i leopard kläder där sjukt mycket smink och allt. Sen är det äcklig klassisk musik överallt ,som under vattnet när jag ska försöka simma längd. Det är ju sjukt peppande att lyssna på Mozart 5 symfoni när man ska försöka bränna lite haha .
Vi hörs senare om jag har tid!
now I´m gonna walk my puppy

Kommentarer
Postat av: matilda

Äntligen uppdatering :D

Deutsch*

Haha du får prova din tyska på mig, lite borde jag ju iaf komma ihåg :)

2010-01-06 @ 00:59:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0